Mentálhigiénés családi tábor (2019. IV. turnus) – képes beszámoló

Mentálhigiénés családi táborunk negyedik, egyben idei záróturnusáról adunk hírt, Szulyák Eleonóra csoportvezető beszámolója alapján. A fényképeket is ajánljuk szeretettel mindenki figyelmébe!

A programon 6 család vett részt (18 fő) 7 fogyatékos fiatal felnőtt családtaggal (17-44 éves korig), és egy 12 éves egészséges fiútestvérrel. A csoportot két segítő támogatta, a Momó nevű tibeti terrier fajtájú kutya aktív közreműködésével.
Kedden az érdeklődők számára Balatonfenyvesről kirándulást szerveztünk kisvasúttal, melyen 8 fő vett részt.

A szerda igen eseménydús nap volt. Reggeli után az intézményvezető bemutatta a Regens Wagner Alapítvány és az intézmény munkáját, megnézhettük a fejlesztő felkészítő foglalkoztatást is, a műhelyekben folyó tevékenységeket.

Délelőtt közös sétát tettünk a kikötőig, tájékozódtunk a hajójegyek áráról, gyönyörködtünk a látnivalókban, beszélgettünk útközben. Ebéd után pedig vendégek érkeztek hozzánk. Momó falkatársai gazdáikkal egy kutyabemutatóra, mely bemutató egy táncházzal zárult.
Mindkét eseményen részt vettek a Regens Wagner Alapítvány bentlakásos intézmény lakói is, így közelebbi ismeretséget kötve csoportunk tagjaival. A kutyabemutatónak nagy sikere volt a vendégek hozzáértő, közvetlen, humoros előadása miatt, mindez a közönségre való maximális ráhangolódás segítségével alakult így.
A program befejezésével a közönség nem széledt szét, beszélgettek a kutyakiképzőkkel, „kutyatartási tanácsokat” kértek, kényeztették a kutyusokat, amit ők igen szívesen vettek.

A nap zárásaként kavicsot festettünk. Öröm volt látni, hogy ebbe a szülők is szívesen bekapcsolódtak.

Csütörtökre egy órás sétahajózást szerveztünk, melyen egy család kivételével mindenki részt vett. Gyönyörű idő volt, nem túl meleg, így mindenkinek különleges élményt adott ez a program.

Péntek este újra kavicsfestés volt a program, az időközben begyűjtött köveket már gyakorlott csapat vette kézbe, többen ajándéknak is szánták a műveket az otthoniaknak. Továbbá nagy sikere volt a hennafestésnek is, a lányok különösen büszkén viselték a pillangókat, virágokat a karjukon.

Szombat délelőtt a csoport tagjai pihentek, beszélgettek, a segítők a fogyatékos családtagokkal sétálni, hintázni mentek, kültéri malmoztak, hogy a szülőket valamennyire tehermentesítsék. Vacsora után az estét egy közös fagyizás zárta.

Minden család kifejezte annak reményét, hogy máskor is igénybe vehessék a program adta lehetőséget a kikapcsolódásra.